
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- …
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- …
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
Projectleider business proces implementatie HRM/Payroll
Locatie: Friesland | 32 uur per week | Contractvorm: Detachering & ZZP
Einde: 01-04-2026 (Met optie tot verlenging)
"Is zzp geen optie? Wij bieden een oplossing door zzp’ers via detachering in te zetten op interessante opdrachten."
Wil jij een sleutelrol spelen in één van de meest impactvolle verandertrajecten binnen de gemeente Heerenveen? Vanaf 2025 stappen we over naar een nieuw HRM/Payroll-systeem (AFAS). Een grote verandering die álle medewerkers en leidinggevenden raakt. Om dit in goede banen te leiden zoeken wij een ervaren Projectleider e-HRM die zorgt voor structuur, draagvlak en succesvolle implementatie.
Wat ga je doen?
Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het deelproject Bedrijfsproces Implementatie. Jij combineert inhoudelijke kennis van HRM/Payroll-processen met verandermanagement en communicatiekracht. Met jouw expertise zorg je dat niet alleen de techniek werkt, maar dat de hele organisatie de nieuwe manier van werken ook echt omarmt.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Opstellen en uitvoeren van een communicatieplan (wat, wanneer, naar wie en hoe) in nauwe samenwerking met onze communicatieadviseur.
- Toelichten van de veranderingen en hun gevolgen richting medewerkers, leidinggevenden en HRM.
- Aansturen en begeleiden van de projectgroep bij de functionele inrichting.
- Coördineren van alle testen, inclusief gebruikerstesten.
- Zorgdragen voor een draaiboek voor schaduwdraaien en begeleiden van deze cruciale fase.
- Uitvoeren van procesanalyses HRM/Payroll en adviseren over de (on)mogelijkheden binnen AFAS.
- Leveren van een optimalisatieplan voor verdere verbetering en digitalisering van HRM-processen.
- Na de livegang in januari 2026 zorg jij voor een zorgvuldige nazorgperiode en start je met fase 2: de inrichting van aanvullende processen (o.a. recruitment) en een optimalisatieplan voor de ambities van de gemeente.
Wat breng jij mee?
- Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider, met aantoonbare expertise in verander- en testmanagement met AFAS HRM/Payroll.
- Ruime ervaring met procesanalyse en -optimalisatie binnen HRM/Payroll.
- Ervaring in organisaties met 500+ medewerkers.
- Een hands-on mentaliteit: je schakelt snel tussen strategie, uitvoering en communicatie.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden: je weet complexe veranderingen helder uit te leggen en draagvlak te creëren.
Wensen
- Ervaring binnen de overheid.
- Ruime ervaring met het recruitmentproces in AFAS.
Samenvatting:
Startdatum: 03-10-2025
Einde: 01-04-2026 (Met optie tot verlenging)
Uren: 32
Salaris: Marktgericht
Reageren tot: 14-09-2025
Ben jij klaar om de uitdaging aan te gaan?
Ben jij de Projectleider business proces implementatie HRM/Payroll die wij zoeken? We ontvangen jouw motivatiebrief met CV graag via info@workatprojects.nl
Vragen?
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Frans Lübeck 06-57043870. Ook via Whatsapp bereikbaar!
- Er zijn nog geen gepubliceerde blog posts.
reageer via onderstaand formulier op deze functie.
We zullen binnen één werkdag contact met je opnemen.
Naam *E-mail *Telefoon *CV uploaden *Bestand uploadenTot 20 MBMotivatie uploadenBestand uploadenTot 20 MB