
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- …
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
- …
- Wie zijn wij?
- Werkzaamheden
Interim Inkoopadviseur
Locatie: Drenthe | 32 uur per week | Contractvorm: Detachering
Einde: 30-06-2026 (Met optie tot verlenging)
"Is zzp geen optie? Wij bieden een oplossing door zzp’ers via detachering in te zetten op interessante opdrachten."
De gemeente Midden-Drenthe is een organisatie met korte lijnen en een sterke betrokkenheid bij inwoners en ondernemers. Met ongeveer 350 medewerkers werken we dagelijks aan een leefbare, duurzame en toekomstgerichte gemeente. Voor het team Advies, en specifiek het cluster Inkoop, zoeken wij een ervaren Interim Inkoopadviseur die helpt bij het verder professionaliseren van onze inkoopfunctie.
Functieomschrijving:
Als Interim Inkoopadviseur ben jij het centrale aanspreekpunt voor alle vraagstukken rondom inkoop en aanbesteding. Je adviseert collega’s en management over strategische en operationele inkoopvraagstukken en zorgt voor rechtmatige, doelmatige en duurzame inkoop binnen de gemeente. Je werkt nauw samen met collega’s van verschillende teams en levert een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het gemeentelijk inkoopbeleid.
Takenpakket:
- Adviseren over en begeleiden van (Europese) aanbestedingen en inkooptrajecten.
- Opstellen van inkoopstrategieën, kaders, beleid en adviezen.
- Coördineren van het inkoopproces binnen diverse teams.
- Opstellen van een meerjaren-inkoopkalender en uitvoeren van spendanalyses.
- Adviseren over rechtmatigheid, doelmatigheid en strategische kansen.
- Bijdragen aan de doorontwikkeling van het inkoopbeleid en de organisatiebrede inkoopfunctie.
Functievereisten:
- Afgeronde hbo-opleiding.
- Minimaal 3 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke organisatie.
- Aantoonbare ervaring met complexe inkoopvraagstukken en aanbestedingen.
- Beschikbaar per 1 januari 2026 voor minimaal 32 uur per week.
- Bereid om minimaal 3 dagen per week op kantoor in Beilen te werken.
- In het bezit van NEVI 1 of vergelijkbare inkoopopleiding; NEVI 2 is een pré.
Competenties:
- Sterke communicatieve en adviesvaardigheden.
- Overtuigingskracht en organisatiesensitiviteit.
- Analytisch en resultaatgericht.
- Samenwerkingsgericht, maar zelfstandig in uitvoering.
- Proactief en besluitvaardig.
Samenvatting:
Startdatum: Z.s.m.
Einde: 30-06-2026 (Met optie tot verlenging)
Uren: 32
Salaris: Vanaf €3.674,-
** Afhankelijk van ervaring en/of constructie.
Reageren tot: 18-11-2025
Ben jij klaar om de uitdaging aan te gaan?
Ben jij de Interim Inkoopadviseur die wij zoeken? We ontvangen jouw motivatiebrief met CV graag via info@workatprojects.nl
Vragen?
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Frans Lübeck 06-57043870. Ook via Whatsapp bereikbaar!

- Er zijn nog geen gepubliceerde blog posts.
reageer via onderstaand formulier op deze functie.
We zullen binnen één werkdag contact met je opnemen.
Naam *E-mail *Telefoon *CV uploaden *Bestand uploadenTot 20 MBMotivatie uploadenBestand uploadenTot 20 MB



