Deze gemeente groeit hard. In inwoners, bezoekers, activiteiten en in oppervlakte.
En dat merken we in ons werk. De komende jaren worden honderden miljoenen geïnvesteerd in het leefklimaat, de aantrekkingskracht, de bereikbaarheid en onze kenniseconomie. Overal wordt gebouwd aan de groei van de gemeente. Om deze groei in goede banen te leiden, zoeken we een enthousiaste cliëntadviseur ‘bouwen en wonen’.
Dit ben jij
- Je verstrekt specifieke informatie en/of advies aan belanghebbenden over o.a. (ter visie gelegde) bestemmingsplannen en beleid aangaande Ruimtelijke Ontwikkeling;
- Je verstrekt informatie en/of advies m.b.t. ontwerpbesluiten, omgevingsvergunningen en vooraanvragen;
- Je verstrekt informatie en/of geeft advies over o.a. vergunningsvrije bouwwerken, kamerverhuur en bouw-gerelateerde vraagstukken;
- Je geeft algemene informatie m.b.t. stedenbouwkundige plannen, diverse vergunningen, ontheffingen en inspraakprocedures, (in voorbereiding zijnde) projecten, wetgeving en dergelijke;
- Je toetst aan bestemmingsplannen en beleidsregels;
- Je handelt eenvoudige aanvragen tot ‘Integrale VoorOverleggen’ (IVO’s) af;
- Je handelt inhoudelijke vragen af voor de afdeling ‘Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving’ (VTH) en het team ‘Loket Bouwen & Wonen’ (LBW) via diverse communicatiekanalen (mail, telefoon, balie, interne applicaties);
- Je geeft advies aan belanghebbenden bij de verschillende loketten ‘Bouwen en Wonen’;
- Je bent aanspreekpunt voor collega’s van diverse interne afdelingen aangaande actuele zaken/projecten betreffende vergunningverlening, bouwen en wonen;
- Je werkt samen in een team, stelt je flexibel op en bent medeverantwoordelijk voor o.a. planning en de voortgang van communicatie betreffende vergunningaanvragen.
Plek in de organisatie
Binnen de directie ‘Ruimtelijk Beleid & Ontwerp’ zorgt de afdeling ‘Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving’ binnen het kader van het omgevingsrecht voor de vergunningverlening, het toezicht en de handhaving. De afdeling werkt met 4 teams: ‘Beleid & Ondersteuning’, ‘Milieu’, ‘Inspectie’ en het ‘Loket Bouwen en Wonen’. De clientadviseur Bouwen en Wonen maakt deel uit van dit laatste team.
Wij vragen
- MBO + en HBO werk- & denkniveau;
- een afgeronde opleiding (bij voorkeur Bouwkunde, Planologie of Rechten);
- vakgerichte kennis en ervaring in het werkveld;
- kennis van of affiniteit met de gemeentelijke organisatie;
- opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 is een pre of de bereidheid om deze te behalen
Competenties
- Klantvriendelijk en dienstverlenend | Je bent vaak het eerste aanspreekpunt aangaande ‘Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving’, ‘Ruimtelijke Ontwikkeling’ en bouwzaken.
- Communicatief | Je hebt veel contact met burgers, collega’s en bedrijven.
- Zelfstandig | Je moet zelfstandig besluiten kunnen nemen, maar daarnaast ben je ook een teamspeler.
- Stressbestendig | Het is belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Je bent soms de boodschapper van slecht nieuws. Je moet vaak snel schakelen.
Wij bieden
Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.048,-- per maand volgens CAO gemeenten bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 9, HR 21 normfunctie medewerker beleidsuitvoering II, salarisnorm 1 oktober 2020)
Samenvatting:
- Gemeente in Groningen
- Uren: 36
- Startdatum: 01-08-2022
- Duur: 5 maanden, met mogelijkheid tot verlenging
- Salarisschaal: 9
Vragen:
Bel voor vragen over de vacature met Evelien Luinge 06-48081870 of Frans Lubeck 06-11167414 of mail naar evelien@workatprojects.nl.