Terug naar site

projectleider rechtmatigheid

Omgeving Utrecht

· Projectleider

Wij zijn op zoek naar een Projectleider ter ondersteuning van de huidige projectleider bij het aansturen van het team rechtmatigheid.

 

Opdracht
De komende tijd wordt gewerkt aan de opbouw van Toeslagen als een zelfstandig Directoraat-Generaal van het Ministerie van Financiën. Met oog op de gewenste verbeteringen en uitbreidingen op het terrein rechtmatigheid en de uitvoering hiervan, is behoefte ontstaan aan versterking in de ontwikkeling en de aansturing. Met de ontvlechting voor de deur is er binnen Toeslagen een projectleider nodig voor die aansturing en verdere ontwikkeling van dit team.

Als (plv) projectleider sta je middenin een veranderende organisatie met een maatschappelijke opgave. Je werkt als sparringpartner samen met de huidige projectleider aan het leidinggeven van het team Rechtmatigheid zodat de huidige projectleider meer aandacht kan geven aan de verbetering van het proces. Het is de verantwoordelijkheid van het team om rechtmatigheidscontroles uit te voeren die plaatsvinden op de Uitgaven en Ontvangsten (U/O) en de Definitieve Toekenningen (DT). Hiermee wordt aan kwaliteitsborging gedaan en wordt naar het MT Toeslagen en de ADR gerapporteerd. De controle van de U/O is bedoeld om in de actualiteit uitbetalingen en invorderingen welke maandelijks plaatsvinden te controleren. De controle van de DT’s is de ‘eindcontrole’ waarin wordt vastgesteld of de toekenning juist is.

In de rol van (plv) projectleider met accountancy en rechtmatigheidskennis is het je opdracht om samen met de programmamanager Integrale Beveiliging en Privacy (IBP) en Rechtmatigheid de twee teams verder te ontwikkelen in de uitvoering van hun taken. Daarnaast is het je taak om de functionele aansturing van dit team naar de nieuwe organisatie toe goed te begeleiden en afspraken te maken over de ontwikkeling en werking van dit team richting de ontvlechting. Het team rechtmatigheid is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering bij Toeslagen.

Miljoenen mensen in Nederland vragen één of meerdere toeslagen aan. Dat kan huur-, zorg- of kinderopvangtoeslag zijn of kind gebonden budget. De directie Toeslagen streeft bij de uitvoering van toeslagen naar toekenningszekerheid en de menselijke maat voor burgers, en een adequate handhaving. Dat betekent in ieder geval oog voor de omstandigheden van mensen, en het voorkomen van fouten en grote terugvorderingen. De inspanning van de burger voor het verkrijgen van een toeslag waar hij of zij recht op heeft, moet minimaal zijn.

Functie-eisen
•Je hebt minimaal een WO diploma in een relevante richting (bv Bestuurskunde, Rechten of Bedrijfskunde)
•Relevante ervaring in een vergelijkbare functie bij de overheid is voor een WO-er een pre.
•Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
•Je bent in staat om de organisatie en de context waarbinnen die opereert snel te begrijpen.

Competenties
•Samenwerken
•Plannen en organiseren
•Overtuigingskracht
•Resultaatgericht
•Organisatiesensitiviteit

Wat vind je nog meer belangrijk?
Bijdragen aan de vernieuwing en kwaliteit van de directie Toeslagen? Dat ben jij. Je hebt snel het overzicht over de vele processen en projecten binnen de organisatie en bent gewend te werken met deadlines. Het werk organiseer je volgens een duidelijk plan en je vindt praktische oplossingen. Je krijgt energie van het geven van professionele ondersteuning aan jouw collega’s.
Vanzelfsprekend ben je een integer persoon en weet je als geen ander de verbinding met diverse partijen tot stand te brengen en te onderhouden, zowel binnen als buiten de organisatie.
Verder heb je zelfkennis, ben je aanspreekbaar en beschik je over presentatievaardigheden. Je kunt zelfstandig werken. Tot slot heb je inzicht in de politieke, bestuurlijke en financiële verhoudingen.

Wat wij je aanbieden

Dit betreft een functie voor 36 uur per week. Het gaat om een tijdelijke aanstelling/arbeidsovereenkomst voor een half jaar. De startdatum is 1 mei 2021.
Salaris in overleg, afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband.

Meer weten neem contact op met Frans Lubeck – 0611167414 of frans@workatprojects.nl

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK