Terug naar site

Projectleider

Omgeving Tilburg

· Projectleider

We hebben een openstaande vacature voor 12 maanden, voor de functie van projectleider voor 36 uur per week

Opdrachtgever

Organisatie & directie

De directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer bestaat uit de afdelingen Klant- en Vastgoedmanagement, Technisch beheer, Realisatie West, Realisatie Oost en Expertisecentrum Techniek. De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, boven en ondergrondse infrastructuur, terreinen en gronden van en in het beheer bij het Rijksvastgoedbedrijf zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

Afdeling & team

De afdeling Realisatie Oost

De afdeling Realisatie Oost is (samen met de afdeling Realisatie West) integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom en beheer heeft of huurt. De functie van de voorraad panden is zeer divers: van paleizen tot musea, kantoren, gevangenissen, rechtbanken, militaire terreinen en leegstand. Afdeling Realisatie Oost bestaat uit: sectie Noord (provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe), sectie Oost (provincies Gelderland, Flevoland) en sectie Zuid (provincies Noord-Brabant en Limburg).

Team

Het cluster OPM1 Midden en West Brabant van de sectie Zuid omvatten de functies clusterhoofd,(senior) medewerker vastgoed en infrastructuur, objectmanager, projectleider, projectadministrateur en project assistent.

Opdrachtomschrijving

De Projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, aanbesteding- en/of realisatiefase van een project. De projectleider geeft hierbij leiding aan de projectorganisatie en stuurt het project conform gemaakte afspraken en procedures aan. De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op E, B en W gebied binnen de sectie Oost en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, bijvoorbeeld Inkoop. Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie op (bedrijfs)risico's ter voorbereiding van de realisatie.

De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de projectkosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt. Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, nutsbedrijven e.d. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert de oplevering van de projecten waarbij een overdrachtsprotocol wordt opgemaakt. Afsluitend zorg je voor de verwerking van de wijzigingen in het beheersysteem.

Het voornaamste taakgebied zijn de servicecontracten binnen de defensieportefeuille waar binnen de keuringen, manco’s en storingen worden uitgevoerd en opgelost. De omvang van de servicecontracten varieert tussen enkele duizenden euro’s (lokaal) en vele miljoenen (bundels). Nadruk binnen deze functie zal liggen op de hiervoor genoemde bundels. Hierbij is landelijke afstemming met de contractmanager en collega projectleiders in andere regio’s cruciaal. Rolverdeling hierbij is dat de projectleider verantwoordelijk is voor “all work to be done” en de contractmanager zorgt voor “all other contract matters”. Naast de vaste werkzaamheden als projectleider voor de toegewezen projecten overzie en coördineer je de werkzaamheden van de overige projectleiders in de regio belast met servicecontracten. Daarnaast kunnen ook andere werkzaamheden worden opgedragen.

Positie

Als projectleider ben je verantwoording verschuldigd aan het Clusterhoofd Object- en Projectmanagement (OPM) Midden en West-Brabant en stuur je op projectmatige basis een team met collega’s aan.

Gevraagd

Om een goede invulling te geven aan de functie heb je een academisch werk- en denkniveau in bij voorkeur een technische richting. Affiniteit met de disciplines elektrotechniek, bouwkunde en werktuigbouwkunde is een pré, geen must. Projectmatig (samen)werken, uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie en financieel inzicht behoren tot je basisvaardigheden. 

Je hebt enkele jaren ervaring als (vastgoed)projectleider met een brede werkervaring op het terrein van risicomanagement. Vanzelfsprekend heb je ervaring in het begeleiden en aansturen van leden van een projectteam, collega projectleiders en derden. Je hebt vaardigheid in het opereren in een dynamische omgeving met een politiek-bestuurlijke context.

Competenties & vaardigheden

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen. Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het Rijksvastgoedbedrijf en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent proactief en organisatie sensitief. Je hebt aantoonbare ervaring in het maken van afspraken met anderen over de kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt de voortgang in de gaten van eigen acties en van anderen.

Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat om de mening van anderen te beïnvloeden. Je hebt oog voor externe ontwikkelingen die in relatie staan tot het vakgebied en weet deze te vertalen naar eigen werkzaamheden. Je bent in staat om ook aan niet vakgenoten de essentie van projecten over te brengen.

Wat wij je aanbieden

De opdrachtduur is 12 maanden en voor 36 uren per week, zonder kans op verlenging. Detachering is mogelijk. 

BBRA-schaal : 11

Meer weten neem contact op met Frans Lubeck – 0611167414 of frans@work@projects.nl

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK