Terug naar site

Manager Bedrijfsvoering

Omgeving Eemsdelta en Het Hogeland

· Projectmanager

We hebben een openstaande vacature bij een woningcorporatie voor 36 uur per week, met kans op verlenging voor onbepaalde tijd.

Bedrijfsprofiel

De organisatie werkt aan wonen in de gemeenten Eemsdelta en Het Hogeland. De medewerkers verhuren ca. 2500 verhuureenheden en zetten zich in voor prettige, leefbare dorpen en wijken binnen het werkgebied. Samen met andere partijen maakt de organisatie zich hard voor de belangen van de bewoners. Dat is nodig want de woningen liggen bijna allemaal in het aardbevingsgebied. En de aardbevingsproblematiek heeft vanzelfsprekend een grote impact op het gevoel van veiligheid en het dagelijks leven. Bij de organisatie zetten circa 45 medewerkers zich dagelijks in voor veilige betaalbare en duurzame woningen, waar huurders prettig kunnen wonen. Zij doen dat samen met anderen zoals gemeenten, welzijns- en zorgpartijen, bouwbedrijven, collega-corporaties en natuurlijk samen met onze huurders.

Door de aardbevingen realiseert de organisatie de komende jaren een groot sloop- en nieuwbouw programma. Hierin wordt vormgegeven aan het versterken en verduurzamen van het bezit. 

Voor het managen van deze uitdagende opgave zijn wij op zoek naar een manager bedrijsvoering.

Over de functie

De manager bedrijfsvoering kent als specifieke verantwoordelijkheidsgebieden de financiële bedrijfsvoering, de financiële administratie, interne en externe verantwoording, fiscaliteiten en de financiering van de corporatie. De afdeling verzorgt de financiële doorberekening bij ondernemingsplan, beleid, (des)investeringsvraagstukken en overige beslisdocumenten. De afdeling ontwikkelt de financiële cockpit en financiële scenario’s en stelt risicomanagementrapportages op. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor bedrijfsondersteunende functionele terreinen waaronder HRM, Facilitaire diensten, ICT en voor de inkoop het contractbeheer m.b.t. het brede werkterrein van de afdeling. Jij als manager bedrijfsvoering bent verantwoordelijk voor de directe aansturing van de afdeling en medewerkers en de realisatie van de jaarplannen. Hierbij heb je een gedeelde verantwoordelijkheid voor de organisatie en werk je in samenspraak met het MT aan de realisatie van visie-, strategie- en beleidsontwikkeling binnen je eigen vakgebied en afdeling en levert hierin een bijdrage voor de hele organisatie.

  • M.b.t. Management en organisatie ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling, realisatie van het personeelsbeleid en samenwerking met andere afdelingen.
  • M.b.t. Management en organisatie ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling, realisatie van het personeelsbeleid en samenwerking met andere afdelingen.
  • M.b.t. het jaarplan formuleer en bewaak en realiseer je het afdelingsplan en draag je verantwoordelijkheid voor het budget, de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van producten en diensten.

Vanzelfsprekend draag je hierin de verantwoording voor het leveren en analyseren van managementinformatie van de afdeling.

Functie eisen

Dit vragen we van je:

Allereerst gedij jij het beste in een dynamische omgeving waarin finance, bedrijfsvoering en management kernbegrippen zijn. Word jij warm van maatschappelijk vastgoed waarin de huurder centraal zal staan? Huidige ontwikkelingen op de woonmarkt of vastgoedmarkt, fiscale en financiële ontwikkelingen hebben hierin je prioriteit. Al deze facetten combineer jij graag met inspirerend en enthousiasmerend leiderschap waarin je graag met je team dagelijks het verschil wilt maken. Om deze uitdagende rol invulling te geven beschik je over een afgeronde HBO of WO opleiding bedrijfseconomie, bedrijfskunde en heb je werkervaring opgedaan binnen de corporatiesector of aanverwante vastgoeddisciplines. Hierbij kan je denken aan o.a. de aannemerij, ingenieurs-advieswereld of het vastgoedmanagement binnen de profit of non profit sector. Daarnaast beschik je over ervaring met beleidscycli, beleidsontwikkeling en ben je uitstekend op de hoogte van de ontwikkelingen op de woningmarkt of vastgoedmarkt en de aanverwante fiscale en financiële mogelijkheden. Vanzelfsprekend beschik je over aantoonbare werkervaring binnen het project- en procesmanagement en heb je kennis van wet- en regelgeving. 

Competenties:

  • Ondernemerschap
  • Samenwerken
  • Inspirerend leiderschap
  • Klantgerichtheid
  • Visie
  • Analyse
  • Plannen en organiseren

Wij bieden jou:

  • Een zelfstandige baan, 36 uur per week, in een prettige werkomgeving
  • Een tijdelijk contract met de nadrukkelijke intentie om dit bij goed functioneren om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd;
  • Arbeidsvoorwaarden die conform zijn aan schaal M(max. € 6.661 bruto per maand o.b.v. 36 uur per week) van de CAO Woondiensten, aangevuld met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Heb jij bovenstaande kennis en ervaring en herken jij je in de bovenstaande competenties: ? Wacht dan niet langer en reageer!

Meer weten neem contact op met Frans Lubeck – 0611167414 of frans@work@projects.nl

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK