Terug naar site

Ervaren HRM adviseur

Omgeving Appingedam

· Anders

Woningcorporaties hebben een gezamenlijke opgave binnen de sociale woninghuur en werken hierdoor samen bij het realiseren van betaalbare huurwoningen. Daarom zoeken wij  een ervaren HRM  adviseur die beschikt over een brede kennis en ervaring in het HRM werkveld.

Ben jij de HRM adviseur die ons vanuit de eigen expertise ondersteunt onze maatschappelijke doelstellingen samen met onze medewerkers te realiseren?

Over de organisaties

De woningbouwcorporaties verhuren woningen in de gemeenten Eemsdelta, Midden-Groningen en Oldambt en in de gemeenten Eemsdelta en Het Hogeland. De gezamenlijke volkshuisvestelijke opgave zit vooral in Appingedam. De corporatie verhuurt ongeveer  6900 woningen in totaal. Gezamenlijk zetten wij ons in voor prettige, leefbare dorpen en wijken binnen ons werkgebied. 

De organisaties hebben respectievelijk circa 55 en circa 45 medewerkers in dienst en werken nauw samen met de eigen huurdersorganisaties en andere partners zoals gemeenten, zorgpartijen en collega-corporaties. De aardbevingsproblematiek heeft een grote impact op het gevoel van veiligheid en het dagelijks leven. Dit vraagt om een gezamenlijke inzet voor veilige en duurzame woningen waar onze huurders veilig, prettig en betaalbaar kunnen wonen. We realiseren de komende jaren een groot sloop- en nieuwbouw programma waarbij een groot deel van het bezit wordt versterkt en verduurzaamd.

Functieprofiel

Je adviseert in deze functie de bestuurders en het management team over de volle breedte van het HRM werkveld. Het betreft een functie voor 32 uur per week waarbij je twee dagen ingezet wordt bij beide organisaties. Het is dus belangrijk dat je flexibel je focus kunt verleggen op specifieke vraagstukken, het overzicht bewaart en vanzelfsprekend integer omgaat met de bedrijfsinformatie van beide organisaties.

Wie ben jij?

Je bent een zakelijke, betrokken professional met oog voor mens en organisatie. Jouw communicatie stijl is open, eerlijk en nieuwsgierig. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en overtuigingskracht. Belangrijk, omdat je in twee organisaties werkt met elk een eigen organisatiecultuur. Dit vraagt van je dat je gemakkelijk kunt schakelen en het overzicht bewaakt over lopende activiteiten. Verder ben je energiek en proactief en toon je veerkracht, ook als het even tegen zit. En niet onbelangrijk: humor vinden wij een fijne eigenschap!

Wat ga je doen?

Je bent de sparringpartner voor de bestuurders en managers. Zowel op strategisch als op tactisch niveau lever jij proactief jouw bijdrage aan organisatie- en personeelsontwikkeling. Je doet dit open en transparant. Naast de reguliere werkzaamheden verwachten we dat je mee kunt schakelen, adviseert en ondersteunt bij de diverse vraagstukken die zich voordoen.

Concreet ga je aan de slag met:

  • Het (door)ontwikkelen van HRM beleid en de vertaling in richtinggevende plannen met actuele beleidskaders en de implementatie van deze kaders
  • Het opstellen, uitvoeren en bewaken van het P&O jaarplan
  • Het coördineren van veranderingstrajecten; je coacht managers en medewerkers bij de uitvoering
  • Het analyseren van P&O vraagstukken of dilemma’s; je formuleert een oplossingsgerichte aanpakapp
  • Advisering over arbeids-juridische zaken, de arbeidsvoorwaarden en de invulling van het functie- en loongebouw
  • Het bieden van ondersteuning bij werving en selectie en je stelt aansprekende functieprofielen op
  • Je beschikt over een visie op (leiderschaps)ontwikkeling
  • Je adviseert de bestuurders, in samenspraak met de bestuurssecretaris, bij medezeggenschap aangelegenheden en bereidt advies- en instemmingsaanvragen voor
  • Je verzorgt de administratieve taken voor de in- door- en uitstroom van medewerkers 
  • Je bent als interne casemanager verantwoordelijk voor het verzuim- en re-integratiebeleid en adviseert en ondersteunt de lijn in de tijdige uitvoering van verplichtingen uit de Wet Poortwachter

Wat breng je mee?

  • Minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding Personeel & Organisatie
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Arbeids-juridische kennis
  • Inzicht in de relevante werkprocessen
  • Belangrijke competenties
  • Organisatiesensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Flexibiliteit
  • Uitstekende communicatie vaardigheden

Wat bieden wij?

Je gaat werken bij twee innovatieve en ontwikkelingsgerichte woningcorporaties met een informele en plezierige werksfeer. Wij bieden jou een uitdagende en dynamische functie voor 32 uur waarbij je in dienst treedt bij één corporatie en wordt uitgeleend aan de andere organisatie. De functie is ingeschaald, afhankelijk van jouw kennis en ervaring, in maximaal schaal J van de CAO Woondiensten. Daarnaast kun je bij ons rekenen op goede secundaire arbeidsvoorwaarden. In overeenstemming met ons personeelsbeleid bieden we in eerste instantie een tijdelijke aanstelling aan voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.

Meer weten neem contact op met Frans Lubeck – 0611167414 of frans@work@projects.nl

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK