Terug naar site

adviseur ruimtelijke plannen

Omgeving Groningen

· Anders

Voor het team Stadsingenieurs binnen Stadsontwikkeling van een noordelijke gemeente zijn wij per direct op zoek naar een adviseur ruimtelijke plannen. Door vertrek van de huidige medewerker per 1 juli is zo spoedig mogelijke vervanging gewenst. 

Functieomschrijving 

Als een spin in het web tussen de afdelingen: Vergunningen, Toezicht en Handhaving en de Vakgroepen met ruimtelijke en beleid disciplines met de werkvelden:

  •  -stedenbouw, - landschap, -erfgoed, - wonen en -verkeer.
  • Opstellen van ruimtelijke adviezen, waarbij het accent ligt op stedenbouw. Voor een integraal advies is overleg met collega’s van andere vakdisciplines en welstand noodzakelijk.
  • Adviesaanvragen die via Suite4OD ingeboekt worden: plannen strijdig met bestemmingsplan en waar een ruimtelijk advies voor nodig is ten aanzien van een planologische afwijkingsprocedures.
  • In de ruimtelijke plan advisering (RP) is de planologische juridische advisering van de bouwaccountmanager een belangrijk uitgangspunt.
  • Sparren, meekijken (respectvol, eerlijk controleren) en in gesprek zijn over plannen met de bouwaccountmanagers zijn aanvullende kwaliteiten.
  • Vormt onderdeel van de processen en aanvragen van de Bouwaccountmanagers. Snelle schakeling en adviseringen is van belang, omdat processen van VTH, met name de aanvragen, op tijd staan. Ook klantvriendelijk werken is hier een belangrijk thema. In nauw overleg met aanvrager en welstand komen tot een positief advies voor vergunning. Zoekt klanten op en gaat samen met Bouwaccountmanager naar de locaties, waar plannen worden gerealiseerd. 
  • Tevens juridisch stedenbouwkundig adviseren bij:-aankopen en/of in gebruik geven van grond.- inritten, - standplaatsen en reclame.
  • Aanvragen van burgers, woning eigenaren, Nutsbedrijven en ondernemers voor het aankopen en/of gebruiken van gemeentegrond, t.b.v. vergroten tuin, plaatsen van Nutsvoorzieningen en inrichten van standplaatsen voor mobiele verkoopkramen. Nieuw zijn de aanvragen voor terrassen.

Dit zijn geen ingewikkelde aanvragen maar er moet wel in een kort tijdbestek iets over worden vermeld en ook vaak integraal worden geadviseerd vanuit de ruimtelijke context. Daar wordt samengewerkt met een verkeerskundige, vastgoedmedewerker en een landschapsarchitect.

Opdracht:                      

  • adviseren op bouwaanvragen die niet in het bestemmingsplan passen (vaak kleine plannen, soms grotere)

Kennis:                        

  • Kennis van welstandsnota, bestemmingsplannen, ruimtelijke kwaliteit, gebiedskennis, procedures

Afhankelijkheid:

  • Cruciale rol in het adviesproces van de omgevingsvergunningen. (onderdeel van de keten - kiosk) 

Toelichting:                  

Opstellen van ruimtelijke adviezen, waarbij het accent ligt op stedenbouw. Voor een integraal advies is overleg met collega’s van andere vakdisciplines en welstand noodzakelijk. 

Aantallen: ca. 300 kiosk adviezen per jaar. 

Daarnaast ruimtelijke onderbouwing/motivering bij: aankopen en/of in gebruik geven van grond; inritten; standplaatsen en reclame. (Turbo) Aanvragen van burgers, woning eigenaren, Nutsbedrijven en ondernemers voor het aankopen en/of gebruiken van gemeentegrond, t.b.v. vergroten tuin, plaatsen van Nutsvoorzieningen en inrichten van standplaatsen voor mobiele verkoopkramen, aanvragen voor terrassen. 

Aantallen: ca. 10 aanvragen per week.

Eisen en voorwaarden

  • HBO: Planologie / Ruimtelijke Ordening / Omgevingsrecht of vergelijkbare opleidingen (achtergrond, kennis van RO).
  • Maakt makkelijk klantcontact met aanvrager – communicatief vaardig, duidelijk in uitleg zijn, to the point, boodschappen over kunnen brengen, geen hokjesdenker of echte jurist maar werken vanuit wat kan er (conform Omgevingswet).
  • Thuiswerken is mogelijk, tijdens inwerkperiode en als werken op locatie weer mag moet de kandidaat wel op locatie kunnen komen.

Wat wij je aanbieden: 

De opdracht is tot het einde van het jaar en voor 24 uren per week. Opbouw naar 3 dagen per week is mogelijk. Er wordt deels gewerkt op locatie, maar het kan allemaal online. Detachering is mogelijk. Salaris: €3000 - 4450 bruto

Meer weten neem contact op met Frans Lubeck – 0611167414 of frans@work@projects.nl

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK